اگر طراح کار بلدی نباشید طراحی اسلایدهای جذاب و منحصر به فرد کار مشکلی خواهد بود. مساله وقتی سخت تر می شود که بخواهید برای شروع کسب و کار جدیدتان اسلایدهایتان را به سرمایه گذار ارائه کنید. مسلما در چنین شرایطی ارائه موفق و موثر سخت تر هم می شود. ولی نگران نباشید. ما در این آموزش 10 نکته مهم و موثر درباره نحوه ارائه اسلایدها به بهترین و موثرترین شیوه در اختیارتان می گذاریم.
نکات زیر به شما کمک می کنند تا ایده و طرح اصلی تان را برای ارائه به سرمایه گذار، کارفرما، اساتیدتان و … آماده کنید. به این کار اصطلاحا Pitching گفته می شود و منظور از pitch deck ارائه های کوتاه یا اسلایدی است که برای معرفی کسب و کار و استارت آپ شما به سرمایه گذار طراحی می شوند. pitch deck یا ارائه اسلایدی معمولا با اهداف زیر انجام می شود:
اسلایدهایی که به طور مناسب و حرفه ای طراحی شده باشند این سه مورد را کاملا رعایت می کنند و اطلاعات کلیدی و لازم درباره استارت آپ را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهند.
اولین و مهمترین نکته ای که هنگام اسلاید سازی باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ وقت قدرت عکس را دست کم نگیرید. در واقع عکاسی ابزاری قدرتمند برای انتقال پیام شما به شکل بصری محسوب می شود. برای اینکه بتوانید دیگران را تحت تاثیر طرح پیشنهادی یا محصولی که معرفی می کنید قرار بدهید باید از عکس های جذاب استفاده کنید وگرنه خیلی زود ارائه شما خسته کننده می شود.
نکته مهم: عکس ها و تصاویرتان باید مکمل برنامه شما باشند و توجه افراد را به سمت موضوعی که درباره آن صحبت می کنید بیشتر جلب کنند. یادتان باشد که عکس ها باید نقش حمایتی داشته باشند و موضوع اصلی شما را ساپورت کنند نه اینکه از موضوع، دور و پرت باشند.
یکی از اولین چیزهایی که موقع اسلاید سازی باید یاد بگیرید انتخاب رنگ مناسب و استفاده موثر از فضای خالیست. فضای خالی و رنگ مناسب و جذاب تاثیر زیادی روی ارتباط شما با مخاطب می گذارد. معمولا در اوایل کار طراحی اسلاید استفاده درست و مناسب از رنگ ها کمی چالش برانگیز و سخت است. تا حد امکان از رنگ هایی استفاده کنید که با محتوای کاری شما تناسب داشته باشند. می توانید از قالب های آماده ای که طرح های رنگی دارند هم استفاده کنید.
...
سایر نکات مهم را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:
10 نکته بسیار مهم برای یک ارائه/سخنرانی تصویری موفق با هر نرم افزاری